gårdagen

Vi gick upp 06.30 för att packa ihop våra saker, frukosten var 07.00 och 40 min senare kom taxin och hämtade oss. När vi väntade på taxin så träffade vi också den första svensken här nere, en tjej som lika gammal som oss och som också volontärarbetade, fast med djur. Själva taxifärden tog ca 3 timmar men vi stannade och tanka och plocka upp folk lite här o var så vi var framme i Rayong vid 12. Båten över till ön skulle gå halv 1 men det verkade istället vara ett lastfartyg som vi åkte med och vi fick sitta och vänta i mer än 1,5 timmar på båten när de lastade fisk, grönsaker och annan skit. Alla blev irriterade och vi höll på att svälta ihjäl. Naturligtvis fanns det inte heller någon restaurang vid kajen heller så vi fick äta melon och chips istället. När båten äntligen gick så åkte den segare än en snigel och hela båtfärden tog ca en timma som annars brukar ta 20 min om man åker med en snabb/vanlig båt. När vi kom fram så trodde vi det var ett skämt, vi såg bara skog, thailändare, trähus och inga turister. Vi trodde vi valt helt fel ö men stranden låg visst på andra sidan. Vägen dit var en berg och dal bana och jag vet inte hur många gånger vi lyfte från ”bänken” bak på flaket. Vägarna var verkligen gropiga men vi tyckte bara det var kul. När vi kom fram till stranden var klockan halv 3 och vi var rätt trötta och hungriga, men humöret vände väldigt fort då vi såg hur fin stranden och området var! Allt var så mysigt och vi valde ett hotell precis på stranden, ca 200kr per natt kostade det. Vi la oss och tänkte sola lite men då kom det istället en väldans regnsskur så vi satte oss och käkade istället och tänkte blogga. De stängde då av internet eftersom de va rädda att de skulle börja åska och blixtra så vi gick upp på rummet och kollade på bilder istället.

Lite senare gick vi ner till stranden och åt och kollade på eldshow, hur grymt som helst var det!! Där satt vi kvar hela kvällen och vi träffade en hel del svenskar. Bland annat några från Munkedal, Lidköping, Stockholm och 3 tjejer från Skövde som åkte jorden runt. Thailand var det fjärde landet de besökte och på söndag skulle de åka vidare till Australien, rätt coolt tyckte vi! Kvällen avslutades med ett nattdopp innan vi gick och la oss. Vi tänkte även blogga men en av datorerna la av och där fanns det bilder som vi skulle lägga in så vi väntade med det. Idag fungerade den som vanligt igen som tur var så här kommer uppdateringen.